De verhalen op deze website zijn geschreven door Florine Koning van Scripteq Communicatie in Den Haag.

De meeste verhalen schreef ik rond de eeuwwisseling, voor verschillende tijdschriften. Aan de lengte is te zien dat er sindsdien heel wat is veranderd: waar het in 1999 nog gewoon was om een bedrijf in 1800 woorden te portretteren, vinden we nu 900 woorden al ‘heel wat’. Ik heb de verhalen in hun oorspronkelijke – lange – vorm online gezet.

Lees hier meer dan 30 portretten van Nederlandse familiebedrijven.

Ik ben opgeleid als his­toricus (Universiteit Leiden) en werkzaam als senior communicatie­adviseur en copywriter voor Scripteq Communicatie, een communicatiebureau dat bedrijven adviseert hoe zij zich in de 24/7 informatiemaatschappij optimaal kunnen profileren aan de hand van een sterk bedrijfsmerk. Scripteq bouwt elke communicatiestrategie op vanuit het unieke bedrijfsverhaal.

Corporate story
Een corporate story geeft een onderneming een gezicht. Het is een verhaal over vakmanschap, bedrijfsvoering, historie en ambitie. Anonimiteit verbindt niet, een goed verhaal wel.

Elk bedrijf heeft is een verhaal. Groot of klein, ‘koninklijk’ of start-up: Ik schrijf uw corporate story graag.

Corporate history (bedrijfsgeschiedenis)
Ook een bedrijfsgeschiedenis is een uitstekend middel ter versterking van de merkidentiteit van een onderneming. Het verhaal vertelt waar een onderneming voor staat en voor gaat. Een bedrijfsgeschiedenis kan in allerlei vormen verschijnen: boek, brochure, magazine, krant, tentoonstelling, blog of website. Maar u kunt ook denken aan een time-line op uw website, een bijzondere gebeurtenis als teaser op uw visitekaartje of een geschiedenisverhaal als onderdeel van een bedrijfspresentatie. Stuur een e-mail naar info@scripteq.nl of bel 06 5438 0168.

Lees hier hoe u geschiedenis kunt gebruiken voor uw bedrijfsverhaal.

Lees hier meer dan 30 portretten van Nederlandse familiebedrijven.