Een dikke bedrijfsgeschiedenis van dikke truien: Dale of Norway
Dale of Norway maakt dikke truien en heeft een al even dikke geschiedenis. Dat laat het Noorse bedrijf, dat in 1872 startte in het Noorse plaatsje Dale, graag op zijn nieuwe website zien. We leren hoe founder Peder Jebsen zich in Engeland bekwaamde in de modernste fabricagetechnieken van wol om in Noorwegen zijn imperium te starten.
Een paar kolommen tekst en een handvol schitterende foto’s maken duidelijk hoe innovatief Dale of Norway al bijna anderhalve eeuw is.
Een bedrijf dat bijna 150 jaar wollen truien verkoopt heeft een geschiedenis en een bedrijfsverhaal. Betekent dit dat een bedrijf dat gisteren begon of een generiek product verkoopt met lege handen staat? Zeker niet. Al eerder schreef ik over het Britse jeanslabel Hiut dat met een origineel verhaal zóveel buzz creëerde dat het kort na de lancering een verkoopstop moest inlassen.
Juist bij een generiek product als een trui, spijkerbroek of t-shirt is de verpakking belangrijk. Lees hier mijn blog over de onderneming Passeggio dat het aloude v-halsshirt als innovatie lanceerde. Een bijzonder verhaal geeft het nieuwe merk lading, klanten krijgen er een gevoel bij. Creativiteit kan zorgen voor een vliegende start. Het is een optelsom van een sterk bedrijfsverhaal uitgewerkt in slimme copywriting en een website die werkt.
Wij adviseren graag hoe u zich in de 24/7 informatiemaatschappij optimaal kunt profileren aan de hand van een sterk bedrijfsmerk – of u al geschiedenis heeft of nog niet. Duidelijkheid over de identiteit is de basis van een krachtig merk. In onze visie zijn het bedrijfsverhaal (corporate story) én de bedrijfsgeschiedenis (corporate history) perfecte middelen voor de branding van uw bedrijf. Alle unieke kenmerken van uw organisatie komen hierin tot leven.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!