Een gewoon wit hemdje – de kracht van een sterk verhaal en goede copywriting
Een bedrijf dat 100 jaar schoenen verkoopt heeft een geschiedenis en een bedrijfsverháál. Betekent dit dat een bedrijf dat gisteren begon of een generiek product verkoopt met lege handen staat? Zeker niet. Al eerder schreef ik over het Britse jeanslabel Hiut dat met een origineel verhaal zóveel buzz creëerde dat het kort na de lancering een verkoopstop moest inlassen.
In Nederland is er nu Passeggio. De jonge onderneming presenteert met veel bravoure het Noshirt: het is niets anders dan het aloude v-hals-shirt. Maar Passeggio presenteert het als een innovatief hemd en schrijft op zijn website dat onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste mannen zich ergeren aan de witte ronde hals van een t-shirt onder een overhemd.
Het bedrijf koppelt dit onderzoeksresultaat aan een strijdbaar doel: iedereen heeft recht op een Noshirt. In elk geval zorgt dit slimme verhaal (samen met een mooie website en perfecte copywriting) voor de nodige media-aandacht. Volkskrant Magazine (23 juni) schreef al over het Noshirt (goeie naam trouwens).
Juist bij een generiek product als een spijkerbroek of een t-shirt is de verpakking belangrijk. Een bijzonder verhaal geeft het nieuwe merk lading, klanten krijgen er een gevoel bij. Creativiteit kan zorgen voor een vliegende start.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!