Relatiemagazines: een pleidooi voor print
Wat doe je aan het einde van het jaar en wat doe je als je je bedrijf van Rotterdam naar Den Haag hebt verhuisd? Dozen uitpakken, opruimen, archiveren. Al doende kwam ik een enorme stapel relatiemagazines tegen die ik samen met Helene de Bruin maakte voor dealers van Volkswagen en Audi, rond het jaar 2000, in opdracht van Goo Media. Ik verzorgde ook de redactie van gelegenheidsbladen voor de gemeenten Alkmaar en Rijnsburg, het Mondriaan College en de GGZ in Noord Nederland.
Internet en sociale media hebben de manier waarop wij communiceren totaal veranderd. In de eerste fase van de digitale revolutie werd vaak geroepen: ‘print is dood’. Inmiddels is er meer nuance en erkent men de waarde (weer) van good old print, van een kleurig magazine in de showroom of op de leestafel, van een jubileumboek als relatiegeschenk. Klanten pakken het op, houden het vast: printmedia maakt blijvende indruk. Wát een krachtig communicatiemiddel!
Scripteq Communicatie is gespecialiseerd in de profilering van (familie)bedrijven en professionals. Heeft u uw bedrijf net gestart? Gaat u verbouwen of verhuizen? Opent u een nieuwe vestiging? Komt er een jubileum aan dat u niet ongezien voorbij wilt laten gaan? Denk eens aan printmedia. Bel of mail ons, wij denken graag mee.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!